26 czerwca 2019
Zalety reklamowania się na tablicach reklamowych

Tablice reklamowe to niezwykle uniwersalna i bardzo popularna forma reklamy zewnętrznej (rzadziej wewnętrznej). Są rozwiązaniem sprawdzającym się w niemal każdej branży, stanowiącym istotny element strategii promocyjnej oraz budowania rozpoznawalności marki. Poznaj wszystkie zalety tablic reklamowych!

Czym jest tablica reklamowa?

Tablica reklamowa to sztywny nośnik reklamy zewnętrznej, o płaskiej powierzchni ekspozycyjnej. Warto pamiętać, że nazewnictwo związane z branżą reklamową bywa stosowane mało precyzyjnie — za tablicę reklamową uznaje się zwykle zarówno billboard, jak też szyld reklamowy czy baner.

Główną funkcją tablic reklamowych jest informowanie o usługach bądź produktach danej firmy. Może być to długookresowa reklama stałej oferty lub krótkookresowa, nawiązująca do konkretnej akcji promocyjnej. Tablice reklamowe dostępne są w wielu różnych formatach, mocowane na ścianach budynków, słupach czy innych specjalnych konstrukcjach.

Zadbaj o rozpoznawalność swojej marki

Tablica reklamowa to prosty sposób na budowanie tożsamości marki oraz zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Kluczowy jest dobór właściwego formatu i przekazu, a także ustawienie lub zawieszenie tablicy w odpowiednim miejscu. Dobrze usytuowana reklama, którą codziennie mijają setki osób, to strzał w dziesiątkę i ekonomiczne rozwiązanie pozwalające na osiągnięcie sukcesu.

Wbrew pozorom w dobie reklamy internetowej promocja wśród lokalnej społeczności okazuje się naprawdę nieoceniona. To najskuteczniejszy sposób na dotarcie do wąskiej grupy starannie sprecyzowanych odbiorców, dlatego doskonale sprawdzi się w przypadku lokalnych usługodawców czy sprzedawców. W przypadku dużych i znanych marek reklama np. w przestrzeni miejskiej ma na celu przede wszystkim poinformowanie o konkretnych produktach lub aktualnych promocjach — bardziej liczy się tu sezonowość.

Tablice reklamowa — odporne na trudne warunki i przyciągające uwagę

Dobra tablica reklamowa szybko przyciągnie uwagę potencjalnego odbiorcy marki. Dlatego tak istotny jest zawarty na niej przekaz, dobór kolorów, grafiki itp. Trzeba pamiętać, że osoba mijająca tablicę lub przejeżdżająca obok niej może poświęcić niewiele czasu na zerknięcie na nią. Im prostszy przekaz, tym lepiej! Tablice reklamowe LED sprawią, że reklama będzie widoczna także po zmroku — światło jeszcze skuteczniej przyciągnie wzrok.

Wysokiej jakości tablice reklamowe są wytrzymałe i odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne — w przeciwieństwie np. do plakatów czy ulotek. To rozsądna inwestycja w reklamę, która zwraca się wyjątkowo szybko, zwłaszcza przy odpowiednim doborze lokalizacji. W przypadku niewielkiej działalności nieocenione okazują się mniejsze tablice reklamowe o charakterze informacyjnym, które pomogą potencjalnym klientom odnaleźć drogę do siedziby firmy lub skontaktować się z nią. Szeroka gama dostępnych wymiarów i materiałów, z których wykonuje się tablice reklamowe, pozwala dopasować produkt do indywidualnych potrzeb.